En tavelbutik som inte slutar växa

Tavlor är här för att stanna, det hälsar företagarna på https://www.mynewart.se. Omsättningstillväxten har varit helt otrolig och det finn flera nya sätta att hitta det senaste inom konstvärlden i deras butik. Vägen dit har varit lång, de började nere i Danmark med en idé om att tavlor de borde gå att sälja på nätet.

Hur tavelbusiness började

Det hela började med att Klaus var hemma hos sin farmor och framåt kvällen efter inmundigandet av några öl så skulle han vända sig om och råkade slå ner morfars favorittavla som tur var morfar och puttade in några vedträn i öppna spisen och hörde inte. Ni kan säker förstår den skräck som vaknade inom mig när det var dags att berätta att tavlan var sönder. PÅden tiden var tavlor något som endast hängde på väggarna. I de ögonblicket föddes mynewart.se, där och då skulle butiken ha funnits så morfar aldrig hade hunnit märka det faktum att hans favorittavla gått om intet med en stor reva rätt igenom.

Tavelstudion

Tavlorna kommer till nätet

Veckorna där på var det dags att få igång hela businessen då var det dags att skaffa en domän som gärna handlade om tavlor. Men eftersom de flesta taveldomännamn var upptagna va de att satsa sina pengar på mynewart och på att det skulle bli den trendigaste och mest populära nätbutiken för tavlor. Som tur är hade inga tavlor behövt ställas utan det fanns istället en tillverkare som kunde leverera rakt hem till kunderna. Nu var det dags att fota och få upp allting på en sida. Tavlorna är fantastiskt fina och att ha dem på bild gjorde dem inte rätta. Det var därför vi tog in en professionell fotograf för att se till att de bilder som togs på dem var helt outstanding och skulle få folk att köpa tavlor i mängder över nätet.

Det växer och blir allt större

Kort efterlanseringen var det många som hade besökt vår sajt men ingen hade köpt, vi satt som fån och förstod inte varför. En tid senare ringde en kund och frågade varför det inte gick att betala. Livrädda ringde vi till banken som sagt att det var låst för att ingen hade kommit in och aktiverat kontot för inbetalningar. Det tog en hel natts väntan och frustration innan vi stod och bankade på dörren till bankkontoret tidigt en onsdags morgon. Det tog en halv dag att få allt i ordning tills dess att vårat första testköp gick igenom.

En given succé

Succen var given och folk strömmade till oss, vi kunde inte riktigt förstå varför. Det visade sig att en av bilderna vi delat i vår sociala medier post hade fått viral spridning då det den tillverkaren vi köpte av var den enda att åter igen trycka upp tavlan. Det visade sig att det fanns en hel kör av kulturelitister som var mot att ta fram motivet och göra det till tavla i var mans hem. När det ändå hände var responsen för stor och vår tillverkare hade problem att skicka alla orders vi gav dem, det gav oss ett mycket gott startkapital.